Jak si nastavit e-mailového klienta pro servery ve VPS.
Nastavení e-mailů na hostingu a serveru se liší. U obojího je ale nejprve potřeba zjistit, na jaké službě maily provozujete. My jsme sepsali návod, jak na nastavení pro hojně používané poskytovatele jako je: MS Outlook, Mozilla Thunderbird a pro MacOs.
Důležité údaje, které jsou potřeba k nastavení e-mailového klienta:
- POP3 server: vpsID.vas-server.cz port 995 (SSL)
- IMAP4 server: vpsID.vas-server.cz port 993 (SSL)
- SMTP server: vpsID.vas-server.cz port 465 (SSL)
- Uživatelské jméno: celá e-mailová adresa (např.: mail@vasedomena.cz)
- Heslo: vaše dříve zvolené a doufáme, že bezpečné heslo, zapomenuté si lze i bezpečně změnit
Doporučujeme využívat zabezpečené protokoly POP3S, IMAP4S, SMTPS, stačí použít porty pro SSL.
Nastavení MS Outlook
1.) Klikněte na Soubor/Přidat účet.
2.) Vyplňte vaši e-mailovou adresu a zaškrtněte Umožnit mi ručně si nastavit účet.
3.) Zvolte IMAP
4.) a nastavte údaje pro připojení k vašemu serveru:
Příchozí pošty:
Server: vpsID.vas-server.cz
Port: 993
Šifrování: SSL/TLS
Odchozí pošty:
Server: vpsID.vas-server.cz
Port: 465
Šifrování: SSL/TLS
5.) Pak už stačí jen zadat heslo a schránka se zobrazí v Outlooku.
A kdyby cokoliv, máme i video návod:
Nastavení Mozilla ThunderBird:
1.) V pravém horním rohu klikněte na tři čárky, dále Nový a Existující poštovní účet.
2.) Vyplňte základní informace a pokračujte přes ruční nastavení:
3.) Následně vyplňte:
Příchozí pošta:
Server: vpsID.vas-server.cz
Port: 993
Šifrování: SSL/TLS
Autentizace: Heslo, zabezpečený přenos
Odchozí pošta:
Server: vpsID.vas-server.cz
Port: 465
Šifrování: SSL/TLS
Autentizace: Heslo, zabezpečený přenos
A znovu připomínáme, pro všechny případy pomůže i video návod:
Nastavení MacOS
1.) V nastavení aplikace Pošta klikněte na „+“
2.) Vyberte: Jiný účet Mailu…
3.) Zadejte e-mailovou adresu a heslo.
Typ účtu: IMAP
Server příchozí pošty: vpsID.vas-server.cz
Server odchozí pošty: vpsID.vas-server.cz
Možné problémy
Nepřicházejí nové e-maily
Zda e-maily ve schránce fyzicky jsou se lze přesvědčit na webovém rozhraní. To najdete na adrese vpsID.vas-server.cz/mail. Pokud tam nové zprávy jsou, je problém v synchronizaci klienta a serveru. Pokud ne, zkontrolujte nastavení MX záznamu. Ten musí být ve znění: vpsID.vas-server.cz.
E-maily chvíli chodí a chvíli ne.
Příčina: Tento problém pravděpodobně způsobuje nějaké špatně nastavené zařízení připojené ke stejné síti. To se několikrát pokouší přihlásit a díky špatným přihlašovacím údajům celou lokalitu zablokuje. Tato blokace trvá až 30 minut. Po jejím uplynutí se někdy stihne dosynchronizovat nějaké zařízení, ale následně to špatně nastavené celou lokalitu zablokuje znovu.
Řešení: Tady vás čeká bohužel detektivní činnost. Sami nemáme možnost zjistit, o jaké zařízení se jedná. My vidíme až veřejnou IP adresu, která odpovídá vašemu připojení k internetu.
Zbavte se co největšího počtu zařízení v síti. Respektive, jedno po druhém odpojte. Zkontrolujte nastavení u zbývajících a postupně zařízení opět přidávejte.

Chyba certifikátu
Pokud máte operační systém Debian 9 a 10, ujistěte se, že máte na doméně aktivovaný Let’s Encrypt certifikát. U starších systémů je třeba si ho stáhnout a nainstalovat na zařízení.