1. Úvod
  2. Servery základní
  3. Nastavení mailového klienta VPS
  1. Úvod
  2. Emaily
  3. Nastavení mailového klienta VPS

Nastavení mailového klienta VPS

Nastavení e-mailového klienta VPS

Nastavení na hostingu a serveru se liší. Proto je třeba nejprve zjistit, na jaké službě mail provozujete.

Důležité údaje, které jsou potřeba k nastavení e-mailového klienta:

vpsID nahraďte jmenným označením serveru. To je ve tvaru tří písmen a dvou čísel (shu05, ang10, vhs03…)

  • POP3 server:  vpsID.vas-server.cz port 995 (SSL)
  • IMAP4 server: vpsID.vas-server.cz port 993 (SSL)
  • SMTP server: vpsID.vas-server.cz port 465 (SSL)
  • Uživatelské jméno: celá e-mailová adresa (např. mail@vasedomena.cz)
  • Heslo: vaše dříve zvolené a doufáme, že bezpečné heslo

K dispozici jsou zabezpečené protokoly POP3S, IMAP4S, SMTPS, které doporučujeme využívat. Stačí použít porty pro SSL.

Nastavení MS Outlook

Klikněte na Soubor / Přidat účet.

Vyplňte e-mailovou adresu a zaškrtněte Umožnit mi ručně si nastavit účet.

Zvolte IMAP

a nastavte údaje pro připojení k vašemu serveru:

Příchozí:
Server: vpsID.vas-server.cz
Port: 993
Šifrování: SSL/TSL

Odchozí:
Server: vpsID.vas-server.cz
Port: 465
Šifrování: SSL/TSL

Pak už stačí jen zadat heslo a schránka se zobrazí v Outlooku.

Nastavení Mozilla ThunderBird:

V pravém horním rohu klikněte na čárky, dále nový a Existující poštovní účet.

Vyplňte základní informace a pokračujte přes Ruční nastavení:

Následně vyplňte:

Příchozí:
Server: vpsID.vas-server.cz
Port: 993
Šifrování: SSL/TSL
Autentizace: Heslo, zabezpečený přenos

Odchozí:
Server: vpsID.vas-server.cz
Port: 465
Šifrování: SSL/TSL
Autentizace: Heslo, zabezpečený přenos


Nastavení MacOS

V nastavení aplikace Pošta klikněte na +

Vyberte: Jiný účet

Zadejte e-mailovou adresu a heslo.

Typ účtu: IMAP
Server příchozí pošty: vpsID.vas-server.cz
Server odchozí pošty: vpsID.vas-server.cz

Možné problémy

Nepřicházejí nové maily

Zda maily ve schránce jsou, se můžete podívat na webovém rozhraní. To najdete na adrese vpsID.vas-server.cz/mail. Pokud tam nové zprávy jsou, je problém se synchronizací klienta a serveru. Pokud ne, zkontrolujte nastavené MX záznamu. Ten musí být ve znění vpsID.vas-server.cz.

Maily chvíli chodí a chvíli ne.

Příčina: Tento problém způsobuje pravděpodobně nějaké špatně nastavené zařízení připojené ke stejné síti. To se několikrát pokusí přihlásit a díky špatným přihlašovacím údajům které se pokusí opakovaně zadat, celou lokalitu zablokuje. Tato blokace trvá 30 minut. Po jejím uplynutí se někdy stihne dosynchronizovat nějaké zařízení, ale následně to špatně nastavené celou lokalitu zablokuje znovu.

Řešení: Tady vás čeká bohužel detektivní činnost. Sami nemáme možnost zjistit, o jaké zařízení se jedná. My vidíme až veřejnou IP adresu, která odpovídá vašemu připojení k internetu.

Zbavte se co největšího počtu zařízení v síti. Zkontrolujte nastavení u zbývajících a postupně zařízení přidávejte.

Tip:

  • Pokud najdete špatné nastavení, můžete vymazat blokaci ze Zákaznického centra. (Servery / Detaily ) a zkrátit tak tu 30ti minutovou blokaci
  • Zařízení může být cokoliv co má přístup k emailu. Nezapomeňte na telefony, tablety, ale i alarmové systémy, software typu Pohoda který posílá maily atp.
  • Při hledání vám může pomoc mobil, resp. jeho mobilní data a funkce access pointu. Získáte tak další síť, další připojení k internetu a zařízení můžete přepojovat a testovat i pomocí ní.

Chyba certifikátu

Pokud máte operační systém Debian 9 a 10, ujistěte se, že máte na doméně aktivovaný Lets Encrypt certifikát. U starších systémů je třeba si ho stáhnout a nainstalovat na zařízení.

Poslední změna: 16 července, 2021

Pomohla ti tato nápověda?

Související články nápovědy