Jak nastavit e-maily na virtuálním serveru (VPS)

Nastavení e-mailů na hostingu a serveru se v mnohém liší. U obojího je ale nejprve potřeba zjistit, na jaké službě e-maily provozujete, resp. jakého e-mailového klienta používáte.

Sepsali jsme návod, jak na nastavení e-mailů pro hojně používané poskytovatele jako je: MS Outlook, Mozilla Thunderbird a MacOs.

Důležité údaje potřebné k nastavení e-mailů:

  • POP3 server:  vpsID.vas-server.cz port 995 (SSL)
  • IMAP4 server: vpsID.vas-server.cz port 993 (SSL)
  • SMTP server: vpsID.vas-server.cz port 465 (SSL)
  • Uživatelské jméno: celá e-mailová adresa (např.: mail@vasedomena.cz)
  • Heslo: vaše dříve zvolené a doufáme, že bezpečné heslo, zapomenuté si lze i bezpečně změnit.

vpsID“ –⁠ nahraďte jmenným označením vašeho serveru. Je ve tvaru tří písmen a dvou čísel (shu05, ang10, vhs03…) Bývá i na začátku URL adresy při přihlašování do VPS Centra.

Pokud stále tápete, kde vpsID najít, rychlou pomůckou může být mrknout do Zákaznického Centra do přehledu serverů. VpsID je to označení hned na začátku v zeleném štítku pod „Info“.

Doporučujeme vždy využívat zabezpečené protokoly, tzn. POP3S, IMAP4S, SMTPS, stačí použít porty pro SSL.

Nastavení MS Outlook

1.) Klikněte na Soubor/Přidat účet.

2.) Vyplňte vaši e-mailovou adresu a zaškrtněte Umožnit mi ručně si nastavit účet.

3.) Zvolte IMAP

4.) a nastavte údaje pro připojení k vašemu serveru:

Příchozí pošty:
Server: vpsID.vas-server.cz
Port: 993
Šifrování: SSL/TLS

Odchozí pošty:
Server: vpsID.vas-server.cz
Port: 465
Šifrování: SSL/TLS

5.) Pak už stačí jen zadat heslo a schránka se zobrazí v Outlooku.

A kdyby cokoliv, máme i video návod:

Nastavení Mozilla ThunderBird

1.) V pravém horním rohu klikněte na tři čárky, dále Nový a Existující poštovní účet.

2.) Vyplňte základní informace a pokračujte přes ruční nastavení:

3.) Následně vyplňte:

Příchozí pošta:
Server: vpsID.vas-server.cz
Port: 993
Šifrování: SSL/TLS
Autentizace: Heslo, zabezpečený přenos

Odchozí pošta:
Server: vpsID.vas-server.cz
Port: 465
Šifrování: SSL/TLS
Autentizace: Heslo, zabezpečený přenos

A znovu připomínáme, pro všechny případy pomůže i video návod:

Nastavení MacOS

1.) V nastavení aplikace Pošta klikněte na „+

2.) Vyberte: Jiný účet Mailu…

3.) Zadejte e-mailovou adresu a heslo.

Typ účtu: IMAP
Server příchozí pošty: vpsID.vas-server.cz
Server odchozí pošty: vpsID.vas-server.cz

Možné problémy

Nepřicházejí nové e-maily

Zda e-maily ve schránce fyzicky nejlépe zkontrolujete ve webovém rozhraní e-mailu. Do vyhledávače zadejte adresu vpsID.vas-server.cz/mail (nezapomeňte vyplnit svoje vpsID). Pokud tam nové zprávy jsou, je problém v synchronizaci aplikace a serveru. Pokud ne, zkontrolujte nastavení MX záznamu. Ten musí být ve znění: vpsID.vas-server.cz.

E-maily chvíli chodí a chvíli ne.

Možná příčina: Tento problém pravděpodobně způsobuje nějaké špatně nastavené zařízení připojené ke stejné síti. To se několikrát pokouší přihlásit a díky špatným přihlašovacím údajům celou lokalitu zablokuje. Blokace může trvat až 30 minut. Po jejím uplynutí se někdy stihne dosynchronizovat nějaké další zařízení, ale to špatně nastavené následně celý server zablokuje znovu.

Řešení: Tady vás čeká bohužel detektivní činnost. Sami nemáme možnost zjistit, o jaké zařízení se jedná. My vidíme až veřejnou IP adresu, která odpovídá vašemu připojení k internetu.

Zbavte se co největšího počtu zařízení v síti. Respektive, jedno po druhém odpojte. Zkontrolujte nastavení u zbývajících a postupně zařízení opět přidávejte.

  • Pokud najdete špatné nastavení, můžete vymazat blokaci ze Zákaznického Centra. (Servery > Detail serveru > VPS Centrum > Odstranit bany a blokované IP adresy) a 30 minutovou blokaci tak zkrátit.
  • Zařízení může být cokoliv, co má přístup k e-mailu. Nezapomeňte na telefony, tablety, ale i alarmové systémy, software typu Pohoda, který posílá e-maily a další zařízení.
  • Při hledání vám může pomoci mobil, resp. jeho mobilní data a funkce access pointu. Získáte tak další síť, další připojení k internetu a zařízení můžete přepojovat a testovat i pomocí ní.
Jak odblokovat IP adresu v Zákaznickém Centru

Chyba certifikátu

Pokud máte operační systém Debian 9 a 10, ujistěte se, že máte na doméně aktivovaný Let’s Encrypt certifikát. U starších systémů je třeba si ho stáhnout a nainstalovat na zařízení.

Pomohl Vám tento článek?

Podobné články