Jak si sám připojit e-mailovou schránku pro hosting?
Nastavení příchozí a odchozí pošty se u hostingu a serveru liší. Sepsali jsme jednoduchý návod jak pro Windows, tak pro MacOS uživatele či ty, kteří dávají přednost klientovi Thunderbird.
Důležité je nejprve zjistit:
- na jaké službě e-maily provozujete
- a mít v Zákaznickém Centru vytvořenou e-mailovou schránku, kde získáte důležité údaje pro následující krok (viz. modrá tabulka na konci zmíněného článku).
Co budete následně potřebovat:
- POP3 server: mail.vas-hosting.cz port 995 (SSL)
- IMAP4 server: mail.vas-hosting.cz port 993 (SSL)
- SMTP server: mail.vas-hosting.cz port 465 (SSL)
- Uživatelské jméno: celá e-mailová adresa (např. mail@vasedomena.cz)
- Heslo: vaše dříve zvolené a doufáme, že bezpečné heslo
K dispozici jsou zabezpečené protokoly POP3S, IMAP4S, SMTPS, které doporučujeme využívat. Stačí použít porty pro SSL.
Nastavení MS Outlook
V Outlooku klikněte na „Soubor/Přidat účet„.
Vyplňte e-mailovou adresu a zaškrtněte „Umožnit mi ručně si nastavit účet„.
Zvolte možnost „IMAP“
a vyplňte údaje pro připojení k serveru:
Příchozí pošty:
Server: mail.vas-hosting.cz
Port: 993
Šifrování: SSL/TLS
Odchozí pošty:
Server: mail.vas-hosting.cz
Port: 465
Šifrování: SSL/TLS
Pak už stačí jen zadat heslo k mailu a schránka se zobrazí v Outlooku. V případě, že i tak nejde e-mail nastavit, neváhejte mrknout na náš video návod:
Nastavení Mozilla ThunderBird:
Postup je následující. V pravém horním rohu klikněte na 3 čárky, dále zvolte „Nový“ a „Existující poštovní účet„.
Vyplňte základní informace jako jméno a e-mailovou adresu a pokračujte přes „Nastavit ručně„:
Následně vyplňte sloupce:
Příchozí:
Server: mail.vas-hosting.cz
Port: 993
Šifrování: SSL/TLS
Autentizace: Heslo, zabezpečený přenos
Odchozí:
Server: mail.vas-hosting.cz
Port: 465
Šifrování: SSL/TLS
Autentizace: Heslo, zabezpečený přenos
Nastavení pro MacOS
V aplikaci Pošta přidáte účet pomocí „+„.
Vyberte: „Jiný účet Mailu“.
Zadejte e-mailovou adresu a silné heslo.
Typ účtu: IMAP
Server příchozí pošty: mail.vas-hosting.cz
Server odchozí pošty: mail.vas-hosting.cz
Možné problémy
Nepřicházejí nové maily
Zda nové maily ve schránce jsou, se můžete podívat na webu na adrese mail.vas-hosting.cz. Pokud tam nové zprávy budou, je zřejmě problém v synchronizaci mailového klienta a serveru. Pokud ne, zkontrolujte si v Zákaznickém centru, že je nastavený „MX záznam„. Ten musí být ve znění „mail.vas-hosting.cz„.
Maily chvíli chodí a chvíli ne.
Příčina: Tento problém pravděpodobně způsobuje špatně nastavené zařízení připojené ke stejné síti. Pokud se zařízení pokusí opakovaně přihlásit se špatnými přihlašovacími údaji, celou síť zablokuje. Blokace může trvat až 30 minut. Občas se stane, že po uplynutí času se zařízení stihne dosynchronizovat, ale následně to celou síť zablokuje znovu.
Řešení: Tady si malinko zahrajete na detektivy. Sami nemáme možnost zjistit, o jaké zařízení přesně se jedná. My vidíme až veřejnou IP adresu, která odpovídá vašemu připojení k internetu.
Zbavte se co největšího počtu zařízení připojené v dotčené síti. Zkontrolujte nastavení u zbývajících a postupně zařízení znovu připojujte, abyste našli to, které hledáte.
